Gewoon doen!

Gewoon doen, dan ontdek je vanzelf wat wel en niet voor je werkt.

Vandaag was ik met een coachen aan het werk en er kwam een thema aan bod wat ik eerder deze week en vorige week ook bij een ander tegenkwam. Hoe weet ik wat ik leuk vind?

Sommigen zijn gewoon kwijt wat ze nog leuk vinden. Jaren hebben gedaan wat er van hen werd verwacht door wat voor omstandigheden dan ook. Ze lieten zich dus vooral “sociaal aansturen” én dus ook “sociaal belemmeren”  in hun ontwikkeling. Ze waren erop gericht om de verwachtingen (of wat ze dachten dat de verwachtingen van anderen waren) van anderen te voldoen. Dat nam zo’n enorme plek in hun leven in dat ze er niet aan toe zijn gekomen om te leren voor zichzelf te bepalen wat ze nu eigenlijk van het leven willen om gelukkig te zijn. Ze weten meestal niet goed wat ze leuk vinden, wat hun passie heeft, waardoor ze gemotiveerd raken.

Steevast krijg ik dan de vraag: “Hoe kom ik daar achter Trudy?”

En mijn antwoord is dan altijd: “Gewoon door te doen, te experimenteren en te ontdekken.”

En als jij er ook zo een bent merk je al dat de gedachten in je opkomt, ja maar…… Inderdaad er zijn massa’s maren én dat is OK. De vraag is of je zo door wilt gaan met je leven. Als dat ja is, prima, dat is jouw keus. Als dat nee is, is de stap helder echter niet makkelijk. Het is een kwestie van je ertoe zetten. Onderstaand filmpje op Youtube vond ik daarvoor wel heel humoristisch van toepassing. Veel kijkplezier, lachen mag tot tranen aan toe! Ik geniet er nog steeds van omdat ik het ook voor mezelf zo enorm herken als ik weer eens zit te zeuren met al mijn maren waarom ik iets niet doe. Soms heb ik daar een echte reden toe, maar soms ook helemaal niet.

Heb jij ook “gewoon gedaan”?
Deel dan hier je verhaal, daar kunnen we allemaal van leren én het houdt de moed erin🙂
En als je een vraag hebt, stel die dan gerust, ik geef antwoord.

Over 2bcoaching, Trudy van den Berg

TRUDY ZEGT: "Als coach heb ik de leukste baan die er voor mij is omdat ik ervan geniet om anderen en mezelf te ondersteunen op hun ontwikkel-pad. Ieder heeft zijn eigen waarheid en die probeer ik te begrijpen en respecteren voor zover ik dat kan. Daarbij is respect van alle voors en tegens zoals die er op verschillende momenten zijn voor mij essentieel. Uit eigen ervaring weet ik hoe lastig keuzes maken kan zijn."
Dit bericht werd geplaatst in ontwikkelen, Zelfrealisatie en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Gewoon doen!

  1. Pingback: Als je hoofd en je buik het oneens zijn! | Trudyvandenberg's Blog

  2. Pingback: Je angsten als raadgever? | Trudyvandenberg's Blog

Geef een reactie

