Beeld-houwen doen we allemaal!

Beeld-houwen doen we allemaal, ieder op  ons eigen manier, iedere dag weer. Ik doe het ook daadwerkelijk in steen, hout en/of klei. Jij doet het misschien door het verbouwen van je huis, door te netwerken, door de kinderen op te voeden, door…… te doen wat ten diepste bij je past en waar je blij van wordt. Beeld-houwen doen we ook ieder moment doordat we ons een voorstelling maken van dingen zoals we willen dat iets gaat, of als iemand een voorstel doet. We maken ons continue een voorstelling van hoe iets zou zijn. Het leuke van deze beelden is, net als mijn beeld hieronder dat ik van verschillende kanten heb gefotografeerd, dat ieder er iets in ziet. Als je erover gaat praten ont-dek je pas de verschillen en ontstaat de herkenning en verrijking van perspectief, dan zie je ineens meer dan je aanvankelijk zag.

Beeld-houwen

20131003-122759.jpgRust, stilte
Rust in stilte
Rustgevende stilte

Er klinkt een specht
Het hakken van
Een beitel-hamer
Die slaat in
Zeegroene serpentijn
Middelharde steen

20131003-122745.jpgHard en verbeten slaan
Om een bodem te leggen
Zachtjes en rustig tikken
Om keuzes te maken
Contact te maken
Loslaten en kijken
Vastpakken en voelen
Een continue proces
Van vallen en weer opstaan

20131003-122727.jpgFouten maken
Kijken, afstand nemen
Schaven en schuren
Vegen, wassen en
Wrijven voor wat glans
Om te zien wat gebeurt
Wat zich ontsluit
Geboren wil worden

20131003-122708.jpgVoorzichtig
Stap voor stap
Wat verdwijnt komt niet meer terug
Wat zich ontvouwen wil
Blijft, zichtbaar
Laat zich polijsten
Bestendigen

Over 2bcoaching, Trudy van den Berg

TRUDY ZEGT: "Als coach heb ik de leukste baan die er voor mij is omdat ik ervan geniet om anderen en mezelf te ondersteunen op hun ontwikkel-pad. Ieder heeft zijn eigen waarheid en die probeer ik te begrijpen en respecteren voor zover ik dat kan. Daarbij is respect van alle voors en tegens zoals die er op verschillende momenten zijn voor mij essentieel. Uit eigen ervaring weet ik hoe lastig keuzes maken kan zijn."
Dit bericht werd geplaatst in Hier-en-nu, Uncategorized, Wie ben ik?, Zelfrealisatie, Zelfreflectie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Beeld-houwen doen we allemaal!

  1. Pauline Povel zegt:

    Heel herkenbaar in mijn zangproces…Uitspreken, voelen,schaven, proberen bijschaven, loslaten geen oordeel hebben. geduld (een van mijn leermomenten) fouten en opnieuw proberen, focus, afstand nemen, kijken en met de hernieuwde inzichten weer aan de slag. Het mooiste wat je jezelf kan bieden om daarna te zien dat het werkt en het resultaat kunt aanschouwen. Dat je er van kunt genieten en je eigen motor gaat draaien om nooit meer te stoppen……….

Geef een reactie

