Je droom als gids!

Las ik zomaar weer eens een gedicht dat ik ooit schreef.
Over waarvan ik droomde als ik het in de organisatie waar ik toen werkte voor het zeggen had. En dan besef ik dat er nog helemaal niets aan verandert is, dit is nog steeds mijn droom en ik werk er nog steeds aan.
Bijzonder toch hoe veelzeggend dromen kunnen zijn.
Ik begin te geloven dat je dromen, of je ze nu kent of niet, je onderbewuste gids zijn in het leven. Laten we dus vooral maar héél veel en mooi dromen.

 

IF I WERE IN CHARGE OF THE BUSINESS

20140125-094713.jpg

Tashi Norbu (bewerkte shot van schilderij)

If I were in charge of the business
I’d cancel firings
Working Friday afternoons
Decisions not being made
And ………. Nothing…

If I were in charge of the business
There’d be only challenging clear objectives
Development for everyone who wishes
And no mistakes, no reprimands

If I were in charge of the business
You wouldn’t have unsatisfactory
You wouldn’t have stupid
You wouldn’t have wrong
Or be right the first time
You wouldn’t even have only first times

If I were in charge of the business
Problems are opportunities in reality
With chances to learn
Everything different would be interesting
And everyone, with limitations,
Is respected and in charge of the business.

By: Trudy van den Berg
September 27, 1992

Over 2bcoaching, Trudy van den Berg

TRUDY ZEGT: "Als coach heb ik de leukste baan die er voor mij is omdat ik ervan geniet om anderen en mezelf te ondersteunen op hun ontwikkel-pad. Ieder heeft zijn eigen waarheid en die probeer ik te begrijpen en respecteren voor zover ik dat kan. Daarbij is respect van alle voors en tegens zoals die er op verschillende momenten zijn voor mij essentieel. Uit eigen ervaring weet ik hoe lastig keuzes maken kan zijn."
Dit bericht werd geplaatst in 2beffective methode, Hier-en-nu, Wie ben ik?, Zelfrealisatie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

