Beren op de weg zijn wegwijzers!

Onze methode van Integraal Ont-wikkelen

De 2bcoaching organisatie, van waaruit ik als coach werkzaam ben, werkt met de 2beffective methode, een methode van werken om individuen, teams en organisatie te coachen om effectief te zijn. Effectief in de zin van het effectief, zichtbaar, meetbaar en merkbaar, kunnen werken aan de realisatie van de doelstellingen die in samenspraak met anderen al lerend en creërend gesteld zijn.

Het is mijn doel dat het Integraal Ont-Wikkel Model jezelf helpt de werkelijkheid van jouw situatie beter te begrijpen zodat je steeds vanuit je kern je zodanig kunt om- en afwikkelen dat je in de situaties die je kiest kunt bloeien, effectief kunt functioneren en je verder kunt ontplooien. Als je het voor elkaar krijgt om je vanuit dit perspectief steeds te blijven ont-wikkelen dan krijg je vast en zeker een carrièrelevenspad dat je veel plezier, mogelijkheden en voldoening zal geven. Ik doe niet anders en voor mij werkt het! De afgelopen 10 jaar ben ik met succes bezig geweest om anderen op deze wijze te begeleiden, en nu tracht ik deze methodiek van werken over te dragen.

Het gaat erom dat je aandacht besteedt aan de kernvragen: “Wie ben ik?” en “Wat is er nodig?” en die beiden uit elkaar leert trekken (ont-wikkelen) om ze te kunnen onderzoeken. Vervolgens kunnen ze dan weer vanuit een bewuste keuze met elkaar worden verbonden. Door die bewuste keuzes maak je je eigen energie vrij, kun je met passie dát doen waarvoor jij hebt gekozen.

Ons uitgangspunt is de juiste persoon, op de juiste plek, in de juiste omgeving op het juiste moment. We gaan er vanuit dat als je doet wat je leuk vindt, in een omgeving waar je het naar zin hebt, jij je ook maximaal kunt ontplooien. Daar wordt jij gelukkig van en daar heeft de organisatie waar je voor werkt ook het meeste aan: een medewerker die met passie en volledige inzet zijn/haar werk doet.

Ben je zo met jezelf aan het werk dan ga je ook merken dat “beren op de weg er zijn om je de weg te wijzen”, in plaats van dat ze je weg versperren. Misschien ga je dan op een gegeven moment zelfs wel op zoek naar de beren omdat je weet dat het eigenlijk wegwijzers zijn!

Wil je meer weten over het uitwerken van de vragen:

Wie ben ik?

Wat is er nodig?

Abonneer je dan middels de knop “sign me up”, hier rechts, op dit blog. Binnenkort kun je er meer over lezen!

Met dank aan Rene Speelman voor de illustratie!

Over 2bcoaching, Trudy van den Berg

TRUDY ZEGT: "Als coach heb ik de leukste baan die er voor mij is omdat ik ervan geniet om anderen en mezelf te ondersteunen op hun ontwikkel-pad. Ieder heeft zijn eigen waarheid en die probeer ik te begrijpen en respecteren voor zover ik dat kan. Daarbij is respect van alle voors en tegens zoals die er op verschillende momenten zijn voor mij essentieel. Uit eigen ervaring weet ik hoe lastig keuzes maken kan zijn."
Dit bericht werd geplaatst in 2beffective methode, Wat is er nodig? en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Beren op de weg zijn wegwijzers!

  1. Pingback: Nood-roep | Trudyvandenberg's Blog

Geef een reactie

