“Coachen met spellen”, intervisie

Op LinkedIn is er een groep “Coachen met spellen” waar
Eef Huiser-van der Elst haar ervaringen met het organiseren van spellenavonden in Groningen voor en door coaches deelde. Dat lezende werd ik enthousisast en vroeg me af of die avonden ook in midden Nederland plaatsvinden. Nou nee dus maar er werd wel direct op gereageerd door de makers van spellen die hun spel wel willen introduceren en door coaches (in- en extern organisaties) die spellen gebruiken en hun ervaringen graag met anderen willen delen. Ook reageerden er mensen die hun toolkit graag met spellen uit willen breiden en dus ook interesse in die avonden hebben.

Onderstaande lijst geeft een overzicht van die aanbiedingen en geplande avonden (tot nu toe):

  1. Spel van Verlangens, Keuzespel of Leer-en Ontwikkelingsspel van en door Peter Gerrickes Personal Website Je kunt je nu via LinkedIn aanmelden voor dit 5 juli Event, zie hier inmiddels de evaluatie
  2. Spelen met talenten en/of Blik op jong talent door Axelle de Roy Autor of ‘Spelen met talenten’ Autor of ‘Blik op jong talent’ Je kunt je nu via LinkedIn aanmelden voor dit 20 september Event
  3. Coachkaarten van en door Espérance Blaauw. Je kunt je nu voor deze bijeenkomst van 27 oktober aanmelden. Website
  4. Het 2012-Inspiratie-Spel door Marieke Verkerk, van Marieke (en Angelique van ‘t Riet, Rob Spruyt en Peter Toonen) Website Je kunt je nu via LinkedIn aanmelden voor dit24 november Event
  5. Talentspel, van en door Willem Glaudemans Talentenspel – Home Je kunt je nu al via LinkedIn aanmelden voor dit 11 januari 2012 Event
  6. APK spel door Judith Zaad en/of Ellen Spanjers Het Persoonlijke A.P.K. Spel™
  7. Een steekje los, van en door Ellen Spanjers Company Website youtube filmpje
  8. Bewustzijnsspel, van en door Trudy van den Berg en/of Willem Glaudemans Je kunt je binnenkort via LinkedIn aanmelden voor dit 17 april 2012 Event
  9. Diverse spellen, door Ellis Heikens (nabij Haarlem)
  10. Brand New You spel, door ? eventueel Marjanne Simoons Brand new you (spel) | Carla Geenen, Kees Izelaar, (Spel …
  11. Talententoolbox van en door Irene Terlouw Website
  12. Ook  Adriaan Hoogendijk heeft contact met ons opgenomen om een keer zijn Bezielingsspel op een spellenavond in Utrecht te komen introduceren. Van dat aanbod gaan we natuurlijk ook gebruik maken. Hier alvast zijn Webpagina over het spel.
  13. Wendy de Peuter en Miranda Langedijk hebben het Succes Management Spel gemaakt en ze hebben daarmee van professionals de Organizers Choice Award van 2010 gekregen. Kudo’s. Ook zij hebben aangegeven graag een keer een spellenavond te willen organiseren.
  14. Bart van Baarsen heeft samen met Maaike Klinkhamer het man-vrouw spel ontwikkeld wat hij graag een keer tesamen met de man-vrouw meter ter kennismaking wil inbrengen

Mijn vraag is nu wie er interesse hebben om aan zo’n avond (18.30-21.00 uur) mee te doen. Omdat het principe van de avonden er een is van voor coaches door coaches, dus een kwestie van halen en brengen zijn er geen kosten aan verbonden. Het enige dat ik van je vraag is dat je de kosten voor je eigen drankjes voor je rekening neemt. De avonden kunnen in principe op mijn kantoor in Utrecht plaatsvinden maar wellicht zijn er ook anderen die een locatie elders in midden Nederland ter beschikking kunnen stellen. We hebben inmiddels ook een plek beschikbaar gekregen in Amersfoort.
Heb en ken je zelf een spel dat je graag met anderen wilt delen, meldt je dan bij mij, dan voeg ik dat toe aan deze lijst. Stuur mij een link-uitnodiging via LinkedIn met een verwijzing naar de spellenavond. Ik voeg je dan toe aan mijn mailinglijst voor de spellenavonden en je ontvangt dan een uitnodiging zodra er een nieuwe avond als Event geplaatste wordt.

NB Ik heb een webpagine gevonden met een opsomming van diverse spellen voor coachen. Een samenvatting met mijn eigen aanvullingen en verwijzingen naar zelfs een complete bibliotheek van coachspellen vind je hier.

Post bij “leave a reply” onder dit bericht je vragen en/of opmerkingen, tweet me @trudyvandenberg of laat een bericht achter via de LinkedIn groep “Coachen met spellen”. Wil je me meehelpen organiseren dan is dat ook zeer welkom. Je kunt dit bericht ook via onderstaande link doormailen aan collega’s met wie je graag samen zou willen deelnemen.
Ik ontmoet je graag op een van de spellenavonden,

Trudy!

Over 2bcoaching, Trudy van den Berg

TRUDY ZEGT: "Als coach heb ik de leukste baan die er voor mij is omdat ik ervan geniet om anderen en mezelf te ondersteunen op hun ontwikkel-pad. Ieder heeft zijn eigen waarheid en die probeer ik te begrijpen en respecteren voor zover ik dat kan. Daarbij is respect van alle voors en tegens zoals die er op verschillende momenten zijn voor mij essentieel. Uit eigen ervaring weet ik hoe lastig keuzes maken kan zijn."
Dit bericht werd geplaatst in Spellenavonden en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op “Coachen met spellen”, intervisie

  1. Pingback: “Coachen met spellen”, intervisie | Spellenexpert

  2. Pingback: 1e Spellenavond in Utrecht was een succes | 2bcoaching

  3. Pingback: Eerste spellenavond in Utrecht was een succes! | Spellenexpert

Geef een reactie

